KUNDSERVICE PÅ RESANDE FOT
Vi säger hej till Kristian som är Testing engineer på Element Materials Technology med bas och kontor i Linköping. Kristians arbetsplats kan nog däremot lättast beskrivas som ”hela världen”. Därför passade vi på att fråga honom hur Lingmerths underlättar hans vardag och arbete.
Vad är det viktigaste för dig när det kommer till resor i ditt jobb?
Då vi på Element reser i större delarna av världen, så vill jag ha en så säker resa som möjligt. Ifall det uppstår problem, vilket det kan göra ibland, så vill jag ha någon som kan hjälpa mig på ett professionellt sätt. Ibland kan resan behövas planeras om i sista sekunden och då är det bra med en agentur som kan hjälpa till att lösa situationen.
På vilket sätt hjälper Lingmerths dig i jobbet?
Jag får alltid en bra återkoppling och vet att expertisen finns där om jag råkar ut för något eller vill ända min resplan. Till exempel en gång när jag skulle åka tåg från Linköping till Arlanda; mitt tåg blev inställt och medan jag pratar med personen i kundservice så hittar hon ett annat tåg jag kan ta, som står inne på perrongen. Så medan jag springer till det tåget löser personen i kundservice en biljett till mig till det nya tåget. Det kallar jag service!
Kan du berätta mer om vad du gör för Elements kunder?
Element bidra till att material, produkter och processer uppfyller våra kunders krav avseende säkerhet, kvalitet och miljö. Det innebär att jag utför olika typer av materialprovningar, tekniska utredningar och rådgivningar inom till exempel flygindustrin.
NYFIKEN PÅ LINGMERTHS SOM RESEPARTNER?