Kontakta oss
på Affärsresor
Kontakta oss

Kontakta oss

Besöksadress: Rådhusgatan 23B Telefon: 010-122 68 00 foretag@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Torggatan 1 Telefon: 010-122 67 90 gislaved@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Sven Hultins gata 9 Telefon: 010-122 68 20 goteborg@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rosenborgsgatan 29A Telefon: 010-122 67 50 huskvarna@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Klostergatan 32 Telefon:  010-122 68 50 lina@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rådhusgatan 32 B Telefon: 010-122 67 70 hoglandet@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Telefon: 010-122 67 26 motala@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Storgatan 43 Telefon: 010-122 67 30 trollhattan@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Sandgärdsgatan 23 Telefon: 010-122 67 40 vaxjo@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Järntorgsgatan 8, 5 tr Telefon: 010-122 67 80 orebro@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>

Tre drivkrafter bakom affärsresor

2021-07-14

Därför är affärsresor viktiga för din verksamhet

Affärsresor fyller en viktig funktion i många verksamheter. I takt med att handeln globaliseras mer och mer, knyter organisationer kontakter över hela världen. Att mötas och bygga relationer blir därför avgörande för dig och din verksamhets utveckling. Oavsett om anledningen är att stärka samarbeten, träffa potentiella kunder eller delta i kundevent är syftet och målet med resorna detsamma; att låta verksamheten utvecklas och växa.

 

Här följer tre vanliga drivkrafter till varför affärsresor ofta prioriteras i verksamheter:

Kundnöjdhet

Kundrelationer är livsviktiga och att vårda dessa kan vara avgörande både för din verksamhets utveckling och varumärke. Att som representant från verksamheten visa sitt engagemang på plats och se till att kundens behov uppfylls bidrar med att kunden i sin tur känner sig nöjd, trygg och inkluderad, vilket är grundbulten i en lång och stark relation.

Försäljning

Affärer bygger på förtroende och förtroende skapas när vi möter varandra. Faktorer som till exempel kroppsspråk är något som sällan plockas upp under det digitala mötet, vilket kan bidra till onödiga missförstånd. Det fysiska mötet ger också utrymme för dig att presentera de produkter eller tjänster som din verksamhet erbjuder på ett mer ingående sätt för potentiella kunder.

Samarbete med partners

Ett starkt samarbete bygger på tillit och engagemang. Vill du att dina samarbetspartners ska vara engagerade kräver det att samtliga parter upplever sig sedda, bekräftade och inkluderade i processen, något som ges större möjligheter i det fysiska mötet. Att få dina samarbetspartners att känna sig värdefulla och efterfrågade stärker inte bara ert samarbete, utan dina partners blir även mer mottagliga för eventuella förändringar och implementering av nya arbets- och tankesätt, i syfte att utveckla din verksamhet. 

 

Behöver du och din verksamhet hjälp med era affärsresor? Vi på Lingmerths löser hela processen och ser till att ni får ett heltäckande skydd under hela resan.

Läs mer på Safe Travels 

Info Vi använder tredjepartscookies i syfte att samla in statistik och användardata i aggregerad och individuell form i analyser för att optimera webbplatsen. För mer information läs våran integritetspolicy   Jag godkänner