Warning

Just nu hör många av sig på telefon och e-post med anledning av viruset Covid-19, och våra svarstider är längre än normalt.

Läs mer här   Aktuell reseinformation

Kontakta oss
på Privatresor
Kontakta oss

Kontakta oss

Besöksadress: Torggatan 1 Telefon: 010-122 67 95 gislaved@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rosenborgsgatan 29A Telefon: 010-122 67 55 huskvarna@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Klostergatan 32 Telefon: 010-122 68 75 linp@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 09.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rådhusgatan 32 B Telefon: 010-122 67 75 hoglandet@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Telefon: 010-122 67 25 motala@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Storgatan 43 Telefon: 010-122 67 35 trollhattan@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Sandgärdsgatan 23 Telefon: 010-122 67 40 vaxjo@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Järntorgsgatan 8, 5 tr Telefon: 010-122 67 80 orebro@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
airport2

Resegaranti

Lingmerths Resebyrå AB har ställda garantier hos Kammarkollegiet. Resegarantin är ett ekonomiskt skydd för dig som resenär när resor blir inställda eller avbrutna. Då kan man ansöka om ersättning ur resegarantin. 

Resegarantin gäller för:

Paketresor

En paketresa är en kombination av minst två resetjänster, t.ex. transport, inkvartering, hyrbil eller annan väsentlig turisttjänst. En paketresa behöver alltså inte innehålla en transport utan kan bestå av enbart hotell med biljett till en konsert. En flygbiljett och hyrbil utan boende räknas även det som en paketresa, om resan pågår längre tid än 24 timmar. Resegarantin ska finnas för alla paketresor, oavsett om de säljs till privatpersoner eller företag. 

Sammanlänkade researrangemang

Resegarantin omfattar även de sammanlänkade researrangemangsom bestående av separata transport- och inkvarteringstjänster som sedda tillsammans uppvisar väsentlig likhet med en paketresa.

Ansökan om ersättning

En ansökan skall ha kommit in till Kammarkollegiet senast tre (3) månader efter det att resan blivit inställd, avbruten eller av annan anledning inte blivit av.

För mer information gå in på Kammarkollegiet eller ring Kammarkollegiet på telefon 08 700 08 00.
 


 

Info Vi använder tredjepartscookies i syfte att samla in statistik och användardata i aggregerad och individuell form i analyser för att optimera webbplatsen. För mer information läs våran integritetspolicy   Jag godkänner