Kontakta oss
på Privatresor
Kontakta oss

Besöksadress: Torggatan 1 Telefon: 010-122 67 95 gislaved@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rosenborgsgatan 29A Telefon: 010-122 67 55 huskvarna@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Klostergatan 32 Telefon: 010-122 68 75 linp@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 09.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rådhusgatan 32 B Telefon: 010-122 67 75 hoglandet@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Telefon: 010-122 67 25 motala@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Storgatan 43 Telefon: 010-122 67 35 trollhattan@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Sandgärdsgatan 23 Telefon: 010-122 67 40 vaxjo@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Järntorgsgatan 8, 5 tr Telefon: 010-122 67 80 orebro@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
TOP Press

Pressmeddelande 2017-12-13

Stor resebyråkedja ansluter sig som partner till Arrive Agencies

Nu är det klart att Lingmerths Resebyrå blir partner till Arrive Agencies.
– Vi är oerhört glada över att nu tillkännage att en av Sveriges äldsta resebyråkedjor väljer att bli partner till oss som är relativt nya på marknaden. Lingmerths passar väldigt bra in i vårt partnernätverk och stärker vår ställning på marknaden, säger Annika Hultgren som är VD på Arrive Agencies.

Arrive Agencies startade sin verksamhet i början av 2017 och har fått en flygande start på verksamheten. Idag hjälper företaget flera fristående resebyråer i Sverige med allt från leverantörsavtal och jourtjänster till utveckling av tekniska nytänkande lösningar, ekonomitjänster och IT-support. Nu ansluter Lingmerths Resebyrå, med en årsomsättning på ca 800 miljoner kronor, som partner till Arrive Agencies.

I en snabbt föränderlig värld, där pris och teknik styr, står affärsresebyråerna inför stora utmaningar. Det har Arrive Agencies tagit fasta på i sin affärsidé och erbjuder sina partners fördelaktiga leverantörsavtal och tekniska lösningar, som behövs för att ligga i framkant hos kunderna.
– Samarbetet med Arrive Agencies stärker oss tillsammans och ger fördelar i vårt fokus på utmaningarna vi har i Norden. Med en proaktiv partnerorganisation i ryggen har vi möjlighet att säkra leverantörsavtal och även påverka den tekniska utvecklingen som är alltför kostsam för en enskild resebyråkedja, konstaterar Peter Eklund.
– Vi har bestämt oss för att tillföra branschen ett modernt koncept med långsiktiga och nära relationer med både affärsresebyråerna och leverantörerna. Omsättningen i vårt partnernätverk passerar nu 1,5 miljarder. Att vi kommit så här långt redan under vårt första verksamhetsår är över våra förväntningar. Det ger oss en rejäl portion av positiv energi inför vår fortsatta strävan att bli den ledande partnern för affärsresebyråer i Sverige, avslutar Annika Hultgren.

Fakta Lingmerths Resebyrå
Lingmerths Resebyrå AB grundades 1950 och har ca 90 anställda och omsätter ca 800 miljoner kr. Ca 80% av omsättningen utgör affärsresor.
Lingmerths Resebyrå är en fullserviceresebyrå som hanterar såväl affärs- och privatresor som grupp- och konferensresor.
www.lingmerths.se

Fakta Arrive Agencies

Arrive Agencies AB grundades 2017 och har 8 anställda.
Arrive Agencies samordnar leverantörsinköp och utveckling av produkter, tjänster och system för marknadsledande affärsresebyråer.
Nuvarande Partners: Scanworld, Hansen, Excits, Stricct Travel, XLNT Travel och Resekompani.
www.arriveagencies.com

För närmare information kontakta:

Annika Hultgren, VD Arrive Agencies AB
070-860 65 66, e-post: annika.hultgren@arriveagencies.com