Kontakta oss
på Privatresor
Kontakta oss

Kontakta oss

Besöksadress: Torggatan 1 Telefon: 010-122 67 95 gislaved@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rosenborgsgatan 29A Telefon: 010-122 67 55 huskvarna@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Klostergatan 32 Telefon: 010-122 68 75 linp@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 09.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Rådhusgatan 32 B Telefon: 010-122 67 75 hoglandet@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Telefon: 010-122 67 25 motala@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Storgatan 43 Telefon: 010-122 67 35 trollhattan@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 10.00-18.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Sandgärdsgatan 23 Telefon: 010-122 67 40 vaxjo@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>
Besöksadress: Järntorgsgatan 8, 5 tr Telefon: 010-122 67 80 orebro@lingmerths.se Öppet: Må-Fr 08.00-17.00 Fler kontaktuppgifter >>>

110 NYA KUNDER OCH STORSATSNING PÅ PERSONALEN

2021-06-01

Under rådande pandemi med över 90 % omsättningstapp har vi på Lingmerths valt att satsa framåt. Utbildning, utveckling och kundvård är fokusområden med resultatet att över 110 kunder har skrivit nya avtal, och våra medarbetarna har deltagit vid över 600 utbildningstillfällen.

- Det är riktigt roligt att vi fått hälsa välkommen till över 110 nya kunder. Vi fortsätter att vara nära kunden - både nya och befintliga - och resultatet ser vi nu, berättar VD Mikael Lundberg.

De nya kunderna bildar tillsammans med de befintliga en stabil grund för oss att stå på när världen sakta börjar gå mot återöppning. Men det senaste året har också gett tillfälle att utveckla nya vägar till bättre resor och möten för våra kunder.

- Lingmerths står verkligen starkt. När världen öppnar upp igen har vi en stabil grund att bygga vidare på för framtiden. Vi har dessutom utvecklat vårt erbjudande med flera nya tjänster som vi snart kommer presentera. Baserat på dialog med våra kunder, och olika undersökningar om hur arbetslivet och vardagen kommer att se ut efter pandemin, har vi breddat vårt erbjudande och kan fördjupa värdet vi skapar för kunderna. Vi är väl förberedda på ”det nya normala”.

 
Storsatsning på personalen

Bland de satsningar som har gjorts är den enskilt största att behålla och utbilda så mycket personal som möjligt. En ansats som har gjorts möjlig genom långsiktighet i företagets alla delar, från enskilda medarbetare ända upp till ägarledet.

- Det här är den enskilt största satsningen på kompetensutveckling som Lingmerths någonsin har gjort – kanske största i hela branschen. Sammantaget har vi genomfört 60 utbildningar där våra medarbetare deltagit vid fler än 600 tillfällen, där vi stärkt upp med nya kompetenser och förbättrat vårt arbetssätt.

I februari 2020 såg Lingmerths ut att gå mot sitt bästa år någonsin med siffror som pekade mot försäljningsrekord. Sedan slog pandemin till och lamslog en hel värld, vilket blev tydligt i resebranschen.

- Jag är otroligt stolt över allt vi har lyckats åstadkomma det senaste året. Det har varit ett oerhört tufft år men alla – från enskilda medarbetare till ägare – har helhjärtat satsat på framtiden och har gjort sitt yttersta. Lingmerths står på flera sätt starkare även efter pandemin, och jag ser fram emot att få fortsätta berätta om allt bra vi har på gång framöver. Resan har bara börjat!

Info Vi använder tredjepartscookies i syfte att samla in statistik och användardata i aggregerad och individuell form i analyser för att optimera webbplatsen. För mer information läs våran integritetspolicy   Jag godkänner